Veelgestelde vragen

Bestellen & Betaling

  • Hoe verloopt mijn orderproces?

    Op het moment dat u een order plaatst streven wij er naar om deze zo snel mogelijk bij u af te leveren. De levertijd verschilt per product en is tevens aangegeven per product op de productpagina.

    Producten uit voorraad worden doorgaans geleverd binnen 1 á 2 werkdagen nadat de bestelling is geplaatst én er betaald is voor de order.

    Zodra u een bestelling plaatst bij Goudverzekerd ontvangt u een email met een orderbevestiging. In deze email wordt omschreven hoe het traject van uw bestelling er uit zal gaan zien. Doorgaans dient u het bedrag middels één van onze betaalmethoden zoals iDeal of bankoverschrijving te voldoen. Zodra de betaling bij ons is ontvangen zullen wij dit bevestigen via een e-mail met als bijlage uw aankoopfactuur.

    Vervolgens wordt uw bestelling verwerkt en zodra deze is verzonden ontvangt u van ons track & trace code per e-mail.

    Voor verdere vragen over de verwerking van uw bestelling kunt u altijd telefonisch contact opnemen. Houdt uw ordernummer bij de hand.

     

  • Ik wil telefonisch bestellen. Is dit mogelijk?

    Het is bij Goudverzekerd ook mogelijk om telefonisch een order te plaatsen. Op werkdagen zijn wij telefonisch bereikbaar vanaf 09.00 tot 18.00 uur om uw bestelling aan te nemen en om u te adviseren over de aan- of terugverkoop van fysiek goud en zilver. U kunt uiteraard eerst rondkijken op onze website naar het productoverzicht en ons bellen voor meer informatie of advies.

    U kunt ons bereiken op telefoonnummer +31 (0)20 799 73 36.

  • Hoe berekenen jullie de prijs van edelmetalen?

    De prijs van edelmetalen wordt bepaald door de spotprijs plus een spread. De prijzen op onze website zijn real time en – indien van toepassing – inclusief BTW. Wij rekenen géén andere kosten zoals administratiekosten of productiekosten. De enige kosten die verder worden berekend zijn eventuele verzendkosten en dit wordt tijdens het orderproces aangegeven.

     

  • Dien ik BTW te betalen over gouden en zilveren munten of baren?

    Beleggingsgoud is vrijgesteld van btw. Dit houdt in dat zowel gouden baren áls munten vrijgesteld zijn van BTW. Voor zilverbaren moet er wél BTW betaald worden. Wanneer u zilveren baren zakelijk koopt, is het mogelijk de BTW zakelijk terug te vorderen.

    Voor zilveren munten, zoals bijvoorbeeld de Maple Leaf of Philharmoniker geldt de margeregeling. Dit houdt in dat er slechts BTW wordt geheven over de winstmarge van Goudverzekerd, in plaats van over het volledige aankoopbedrag van een zilveren munt. Het is om deze reden dan ook voordeliger voor particulieren om zilveren munten aan te schaffen in plaats van zilveren baren.

     

  • Wat zijn de betaalmogelijkheden?

    In Nederland kunt u betalen met iDEAL of door middel van een bankoverschrijving. U kunt kiezen voor één van deze betaalmethoden tijdens het orderproces. Indien u kiest voor betalen via bankoverschrijving, vermeldt dan altijd uw unieke ordernummer bij de omschrijving. U kun de betaling overmaken naar IBAN: NL43ABNA0538742151 t.n.v. Goudverzekerd.

    Wanneer u een order plaatst vanuit België heeft u ook de mogelijkheid om te betalen via Bancontact.

  • Hoelang duurt het voordat ik mijn order ontvang?

    Afhankelijk van de levertijd van het door u bestelde product houden wij een verwerkingstijd aan van 7 werkdagen. Wanneer wij zien dat een order een langere verwerkingstijd heeft dan de door ons gehanteerde standaard zullen wij voor het definitief maken van de order eerst telefonisch contact met u opnemen en overleggen of u hier mee akkoord gaat.

    Bij bijzondere vraag naar producten kan het voorkomen dat er bij uw bestelling vertraging optreed. Dit komt omdat de fabrikant maar een beperkte hoeveelheid producten per dag kan produceren en uw bestelling dan in een wachtrij staat. Om dit probleem zoveel mogelijk te verkleinen werkt Goudverzekerd met meerdere fabrikanten en leveranciers.

  • Mijn online betaling is mislukt, wat nu?

    Is er iets misgegaan tijdens het betalen? Controleer altijd of het geld wel is afgeschreven of niet. Indien er geen geld is afgeschreven kunt u altijd een nieuwe bestelling plaatsen. Indien u ziet dat het geld wél van uw rekening is afgeschreven en u ontvangt binnen 60 minuten geen orderbevestiging van ons, vragen we u om per ommegaand contact met ons op te nemen zodat wij uw bestelling alsnog rond kunnen maken.

Producten

  • Ik heb goud en/of zilver gekocht, maar wil dit retourneren op basis van het herroepingsrecht. Kan dit?

    Buiten een defect en/of beschadigd artikel is het niet mogelijk om een artikel te retourneren op basis van het herroepingsrecht. De reden hierachter is omdat gouden en zilveren baren en/of munten gebonden zijn aan koersschommelingen waardoor er prijsverschillen kunnen optreden tussen het moment van aankoop en retourneren.

  • Ik heb een defect/beschadigd product ontvangen. Wat nu?

    Allereerst is het natuurlijk bijzonder vervelend als uw product niet voldoet aan de door u gestelde verwachting. Indien uw product bij ontvangst defect of beschadigd is, kunt u hiervan een melding maken bij ons. Wij gaan dan voor u kijken hoe wij dit voor u kunnen oplossen. U kunt hiervoor contact met ons opnemen waarna wij uw defect aanmelden in ons systeem. Vermeld in uw e-mail alstublieft het betreffende ordernummer en een telefoonnummer waarop wij u kunnen bereiken.

  • Ontvang ik bij alle baren een certificaat van echtheid?

    Alle goud- en zilverbaren die door Goudverzekerd worden geleverd zijn voorzien van de zogeheten Good Delivery Status. Afhankelijk van de afmeting van de goud- en zilverbaren wordt er een kwaliteitscertificaat inclusief uniek serienummer geleverd. Zo worden Umicore goudbaren pas vanaf 250 gram voorzien van een uniek serienummer en dus een certificaat. Voor de (terug)verkoop van een fysiek goud- of zilverbaar is een certificaat echter niet leidend, het goud/zilver wordt namelijk te allen tijde voordat men overgaat tot verkoop geanalyseerd. Alle goud- en zilverbaren worden nieuw gegoten en in de oorspronkelijke verpakking geleverd tenzij anders is aangegeven.

  • Hoe garandeert Goudverzekerd de echtheid van de edelmetalen?

    Alle goud- en zilverbaren worden verhandeld met een Good Delivery Status. Deze certificering houdt in dat de kwaliteit en waarde van het door ons geleverde goud en zilver is erkend door de London Bullion Market Association. De LBMA Good Delivery List is algemeen erkend als standaard voor de kwaliteit van gouden en zilveren baren. Dit is grotendeels te danken aan de strenge criteria voor het bepalen van de normen en de baar kwaliteit waar een aanbieder aan moet voldoen. De leden op de LBMA lijst worden periodiek gecontroleerd door de LBMA. De door ons geleverde platina en palladiumbaren zijn daarnaast allen voorzien van een London Platinum & Palladium Market Association certificering.

Verkopen

  • Is het ook mogelijk om edelmetalen aan Goudverzekerd te verkopen?

    Goudverzekerd geeft al haar klanten een 100% terugkoopgarantie op aangekocht edelmetaal. Daarnaast kunt u bij ons terecht voor de terugverkoop van al uw gouden, zilveren, platina en palladium baren en munten, ongeacht of deze afkomstig zijn van Goudverzekerd.

Verzending & Levering

  • Wat zijn mijn verzendmogelijkheden?

    U kunt er voor kiezen om uw order te laten verzenden per verzekerde post of te laten leveren door een privé-koerier. Daarnaast heeft u ook de mogelijkheid om uw order op afspraak op te halen bij ons op kantoor.

    Mikropakket

    De verzending van uw gouden, zilveren, platina of palladium baren of munten geschiedt standaard via onze partner Mikropakket. Deze partij is al jaren gespecialiseerd in het verzenden en opslaan van waardevolle producten. Uw order wordt discreet verpakt, dat wil zeggen dat het pakketje niet is voorzien van onze naam en andere gegevens die de inhoud van het pakket kunnen verraden.

    • persoonscontrole bij aflevering
    • handtekening voor ontvangst
    • discreet verpakt, niet voorzien van naam afzender voor uw eigen veiligheid
    • verzekerde verzending in zowel Nederland als België

    Zodra uw order wordt verzonden ontvangt u een track & trace code van ons waarmee u uw order kunt volgen. De kosten voor het verzenden via Mikropakket bedragen €17,99. Voor verzending naar het buitenland hanteren wij een bedrag van €34,99. Alle bestellingen boven de €5.000 worden gratis verzekerd verzonden.

    Privé-koerier

    Bij goudverzekerd beschikken wij over een privé-koerier. Indien u van deze dienst gebruik wenst te maken dan geeft u dit aan tijdens het orderproces. Wij nemen dan contact met u op om een datum en tijdstip af te spreken. Ook hier dient u er voor te zorgen dat u zich kunt legitimeren met een geldig legitimatiebewijs. Onze privé-koerier levert zowel binnen Nederland als België. De kosten voor een privé-koerier zijn als volgt:

    • Naar Nederland: €99
    • Naar België: €124

    Afhalen van uw bestelling

    Het is ook mogelijk om uw bestelling persoonlijk op te halen. Hiervoor verzoeken wij u vriendelijk een afspraak te maken. Dit kan telefonisch via +31 (0)20 799 73 36 of per mail via info@goudverzekerd.nl. Let er op dat u bij het afhalen de volgende gegevens meeneemt:

    • uw geldig legitimatiebewijs
    • uw aankoopfactuur
  • Kan ik mijn bestelling ook ophalen?

    Het is ook mogelijk om uw bestelling persoonlijk op te halen bij Goudverzekerd op kantoor. Hiervoor verzoeken wij u vriendelijk een afspraak te maken. Dit kan telefonisch via of per mail via info@goudverzekerd.nl. Let er op dat u bij het afhalen van uw order uw geldig legitimatiebewijs en de aankoopfactuur meeneemt.

  • Is mijn verzending verzekerd?

    Standaard zijn alle pakketten die wij verzenden verzekerd tot €50.000. Indien u bijvoorbeeld een bestelling plaatst van €200.000 wordt u bestelling opgesplitst in 4 leveringen. Wenst u uw order boven de €50.000 in één tranche te ontvangen? Dan kunt u ook gebruiken maken van onze privé-koerier service. Neemt u hiervoor contact op met één van onze medewerkers via telefoonnummer + 31 (0)20 799 73 36 of via e-mail: info@goudverzekerd.nl.

De waardering van www.goudverzekerd.nl bij Webwinkel Keurmerk Klantbeoordelingen is 9.8/10 gebaseerd op 21 reviews.