Lees hieronder de meest gestelde vragen van klanten en potentiële kopers. Mochten er naar aanleiding van onderstaande nog vragen zijn, neem dan contact op met ons. Telefonisch zijn wij op werkdagen tussen 9:00 - 18:00. Via de chat en e-mail zijn wij elke dag bereikbaar vanaf 9:00 tot 00:00.
Indien de betaling niet is gelukt of geweigerd kun je handmatig het bedrag via een overboeking voldoen. Vermeld daarbij altijd het ordernummer. Twijfel je of de betaling goed is doorgekomen? Neem dan contact met ons op en wij zoeken dit uit.
Alle betalingen dienen direct te worden voldaan. Aangezien wij direct overgaan tot de aankoop van edelmetalen op het moment dat bij ons een order wordt geplaatst, wordt verzocht om zorg te dragen voor een snelle betaling om zo de kans op koersschommelingen te minimaliseren.
Het is niet mogelijk om anoniem goud, zilver, platina of palladium aan te kopen bij Goudverzekerd. U plaatst dan een bestelling als Balieverkoop icm Afhaal.
Contante betalingen zijn niet mogelijk.
Kies tijdens het afrekenen voor Afhalen. Zodra de order gereed is nemen wij contact op met je om een afspraak in te plannen op onze vestiging in Amsterdam of Eindhoven. Het ophalen is uitsluitend op afspraak mogelijk.
Het is ook mogelijk om telefonisch een order te plaatsen. Op werkdagen zijn wij telefonisch bereikbaar tussen 09.00 en 18.00 uur. Wij zijn bereikbaar op telefoonnummer +31 (0)20 799 73 36.
Tijdens het plaatsen van de bestelling wordt per product een indicatieve levertijd weergegeven waar rekening mee dient worden te houden. Mocht je meer willen weten over een leverdatum, mail, chat of bel ons en we laten direct weten wat de status is!
Voor een eventuele bezorgtijd van de order zijn we afhankelijk van de gekozen verzendmethode. Bij verzendingen met PostNL en UPS ontvang je een track en trace code zodra de bestelling is opgehaald bij ons. Hiermee kun je het pakket online volgen en doorgaans staat daar ook een indicatie bij van de verwachte bezorgtijd.
Heb je al een bestelling geplaatst en wil je dan nog het bezorgadres wijzigen? Neem dan contact met ons op om een wijziging door te geven. Ter referentie zullen wij om het bestelnummer en een geldig legitimatiebewijs vragen.
Het kan zijn dat de koerier langskomt en een briefje achterlaat met het verzoek om een nieuwe afleverpoging af te spreken. Neem direct contact op met de vervoerder en geef de track en trace code ter referentie door. Indien het pakket niet is afgeleverd en er ligt geen brief van de koeier, neem dan contact met ons op.
Kies tijdens het afrekenen voor Afhalen. Zodra de order gereed is nemen wij contact op met je om een afspraak in te plannen op onze vestiging in Amsterdam of Eindhoven. Het ophalen is uitsluitend op afspraak mogelijk.
Wij verzenden de pakketten nooit onder de naam van Goudverzekerd. Hierdoor weten de koeriers ook niet wat zij vervoeren en bij je aan de deur afleveren. Wel zo veilig!
Edelmetalen laten ophalen op een adres is mogelijk. Zodra je een voorstel van ons hebt ontvangen kun je aangeven dat de producten moeten worden opgehaald. Een koerier van PostNL of UPS komt langs om de spullen op te halen. Je ontvangt van ons een garantiebewijs dat de spullen zijn ingenomen.
Doorgaans keren wij uit binnen 24 uur. Indien het goud, zilver, platina, palladium of rhodium dient te worden opgehaald dient er rekening te worden gehouden met de periode van het afhalen en bezorgen van de edelmetalen bij ons op kantoor.
Dit is niet mogelijk.
Dit is zeker mogelijk. Neem contact met ons op en wij doen een voorstel op maat op basis van het totale gewicht aan goud, zilver, platina of palladium.
Dat kan. Maak hiervoor een afspraak met een van onze vestigingen in Amsterdam of Eindhoven.
Neem ook een kijk op onze FAQ pagina. Zijn er nog verdere vragen? We proberen bijna altijd bereikbaar te zijn via de chat, e-mail of op ons telefoonnummer 020 799 73 36.
Alle baren die worden geleverd zijn voorzien van de zogeheten Good Delivery Status. Afhankelijk van de afmeting van de goud- en zilverbaren wordt er een kwaliteitscertificaat inclusief uniek serienummer geleverd. Baren vanaf 250 gram bevatten allemaal een uniek serienummer op de baar zelf. Baren kleiner dan 250 gram worden geleverd inclusief certificaat van echtheid.
Voor de (terug)verkoop van een fysiek goud- of zilverbaar is een certificaat niet leidend, het goud/zilver wordt namelijk te allen tijde voordat men overgaat tot verkoop geanalyseerd. Al onze goud- en zilverbaren worden nieuw gegoten en in de oorspronkelijke verpakking geleverd tenzij anders is aangegeven.
Alle edelmetalen worden verhandeld met een Good Delivery Status. Deze certificering houdt in dat de kwaliteit en waarde van het door ons geleverde edelmetaal is erkend door de London Bullion Market Association. De LBMA Good Delivery List is algemeen erkend als standaard voor de kwaliteit van gouden en zilveren. De door ons geleverde platina en palladiumbaren zijn daarnaast allen voorzien van een London Platinum & Palladium Market Association certificering.
De LBMA Good Delivery List is algemeen erkend als standaard voor de kwaliteit van gouden en zilveren baren. Dit is grotendeels te danken aan de strenge criteria voor het bepalen van de normen en de baar kwaliteit waar een aanbieder aan moet voldoen. De leden op de LBMA lijst worden periodiek gecontroleerd door de LBMA.
Gouden baren én munten vrijgesteld zijn van BTW. Voor zilverbaren moet er wél BTW betaald worden. Wanneer je zilveren baren zakelijk koopt, is het mogelijk de BTW zakelijk terug te vorderen. Voor zilveren munten geldt de margeregeling. Dit houdt in dat er slechts BTW wordt geheven over de winstmarge van Goudverzekerd, in plaats van over het volledige aankoopbedrag van een zilveren munt.
De prijs van edelmetalen wordt bepaald door de spotprijs plus een spread. De prijzen op onze website zijn real time en – indien van toepassing – inclusief BTW. Wij rekenen géén andere kosten zoals administratiekosten of productiekosten. De enige kosten die verder worden berekend zijn eventuele verzendkosten en dit wordt tijdens het orderproces aangegeven. Daarnaast brengen wij €9 administratiekosten in rekening wanneer je order lager is dan €500.
Neem telefonisch contact op met ons. Wij zijn op werkdagen bereikbaar van 9:00 - 18:00. Wij zijn bereikbaar op telefoonnummer +31 (0)20 799 73 36.
Stuur ons een e-mail. Wij streven er naar binnen 15 minuten op ieder bericht te antwoorden. Elke dag zijn onze medewerkers bereikbaar tot 00:00 uur.
Maak gebruik van onze handige chat-oplossing. Doorgaans zijn wij bijna altijd bereikbaar via de chat.